• Suma w górę: 53060 m

Wykres roczny blog rowerowy koval.bikestats.pl

Maj, 2012

Sobota, 26 maja 2012

Sobotnie kręcenie

Poranny wypad przez Kamieniołomy, centrum nurkowe Orka do doliny Żabnika.
Środa, 23 maja 2012

Dookoła Sosiny

Po Jaworznie: Podłęże, Dobra, Sosina - dookoła, Kamieniołomy, Gigant, Centrum, Podłeże
Niedziela, 20 maja 2012

Dziećkowice

Rekreacyjnie z ekipą na Rumunie obgadać cele lipcowej wyprawy
Czwartek, 10 maja 2012

Po pracy

Noga po ugryzieniu doszła do siebie, więc po pracy trzeba było pokręcić. Okazało się, że 2 szprychy po majówce straciły żywot. Także delikatnie po okolicy, żeby można było najwyżej wrócić na nogach :D
Piątek, 4 maja 2012

Majówka 2012 - 5 dzień

Trasa: Jaworzno Szczakowa- Podłęże.

Powrót z dworca był już w deszczu, ale na szczęście był to jedyny deszcz podczas majówki ;)

Oczywiście bez niespodzianek nie mogło się obejść - okazało się że podczas noclegu w Kazimierzu coś mnie ugryzło w okolicach łydki. Podczas noclegu na dworcu w Tarnobrzegu miałem trochę czerwone jednak bez bólu. Po powrocie do Jaworzna noga w okolicach łydki spuchła, więc podjechałem do apteki kupiłem maść na ukąszenia i wapno na opuchliznę.

Pobudka w sobotę rano - opuchlizna przeniosła się na kostkę. Próbuje się jeszcze ratować jakimiś okładami i zakupioną maścią.

W niedziele rano spuchnięta cała noga od łydki, przez kostkę aż do palców. Poddałem się i pojechałem na dyżur. Dostałem zastrzyk na opuchliznę i antybiotyk.

W poniedziałek rano noga już lepsza, opuchlizna mniejsza. Powinno zejść na dniach. A co mnie użarło to do dziś nie wiem.
Czwartek, 3 maja 2012

Majówka 2012 - 4 dzień

Trasa: Kazimierz Dolny - szlak rowerowy do Wilkowa - Zagłoba - Niedźwiada Duża - Łaziska - Kamień - Piotrawin - Józefów n. Wisłą - Popów - Annopol - Linów - Zawichost - Dwikozy - Sandomierz - Tarnobrzeg

Powrót z Kazimierza zaplanowaliśmy szlakiem rowerowym wzdłuż Wisły aż do Wilkowa. Po początkowym błądzeniu udało się nam na niego wbić. Widoki cudne, do tego pogoda już 4 dzień z rzędu dopisywała.

Od Wilkowa już szosa do Józefowa n. Wisłą. Tam odpoczynek w cieniu pod murami kościoła ;) Potem w stronę Annopolu - postój, regeneracja ;) I sukcesywnie do Sandomierza.

Przed Sandomierzem zaczęła dać o sobie znać burza, która nacierała w naszym kierunku. Udało się nam jednak dojechać, wejść na bramę basztową, dojechać do rynku...i jak lunęło ;) Na szczęście były arkady gdzie się schroniliśmy z całą rzeszą turystów. Deszcz przytrzymał nas około 3 godzin. Zrobiło się ciemno i zimnawo. Poubieraliśmy wszystko co ciepłe, i gdy przestało padać ruszyliśmy w kierunku dworca zbadać ranne pociągi, gdyż okazało się, że do Tarnowa jeszcze około 100km a kolega musi być popołudniu w domu.

Dworzec w Sandomierzu ciężko nazwać dworcem. Jeden pociąg na krzyż do tego smród i brud. Zdecydowaliśmy, że jedziemy do Tarnobrzega - wg. drogowskazu - 13km. Zdziwiliśmy się jak za przekreślona tabliczką Sandomierz, ukazał się Tarnobrzeg :P Okazało się, że 13 km to jest do centrum :D Ale trzeba pochwalić, że od samego Sandomierza do centrum Tarnobrzegu ciągnie się ścieżka rowerowa, która w nocy była pusta i można było spokojnie nią się przemieszczać.

Po dotarciu do centrum okazało się, że Dworzec jest w drugą stronę, jednak stosunkowo blisko. I znów rozczarowanie bo jak na tak duże miasto było wszystko pozamykane (ale chociaż czysto) i jechało aż 5 pociągów :P Zostało nam od godziny 1 w nocy do 5.20 wegetować na peronie, zasypiając na wzajem na karimacie :D Obudziła nas ochrona, która koło 3 weszła do środka budynku, zamknęła się..i chyba też poszła spać :P

Po 5 mieliśmy pociąg do Rzeszowa, tam przesiadka już do TLK i powrót do Jaworzna.

Widok ze szlaku rowerowego z Kazimierza do Wilkowa:

Okolice Łazisk i Kamienia:

Wisła w Annopolu:

Na bramie basztowej w Sandomierzu:

Ratusz w Sandomierzu w nocy:
Środa, 2 maja 2012

Majówka 2012 - 3 dzień

Trasa: Nowa Słupia - Waśniów - Ostrowiec Świętokrzyski - Sudół - Bałtów - Solec n. Wisłą - prom - Łaziska - Niedźwiada Duża - Zagłoba - Wilków - Dobre - Dąbrówka - Kazimierz Dolny

Ze schroniska ruszyliśmy przed 8. Do Ostrowca jechało się bardzo przyjemnie bo z górki ;) W Ostrowcu odpoczynek, zwiedzanie rynku i w drogę do Bałtowa. Po drodze zahaczyliśmy o Krzemionki, jednak zwiedzanie tylko z przewodnikiem i czekanie na niego zniechęciło nas ;) W Bałtowie nie mogło się obejść bez Dinozaurów ;) Po krótkim zwiedzaniu (kolega już był więc pełnił wartę przy rowerach ;) ) ruszyliśmy w stronę Solca i przeprawy promowej. Nad samą Wisłą przeprawę zaoferował nam lokalny mieszkaniec swoją łódką, popijając przy tym piwko ;) Jakoś ciężko było mi sobie to wyobrazić i poczekaliśmy na prom ;) Po przedostaniu się przez Wisłę od razu poczuliśmy inny klimat. Cisza, spokój i pola chmielowe ;) Szkoda, że jeszcze nie ten etap :P

Do Kazimierza dojechaliśmy już przy zmroku. Szukaliśmy pola namiotowego, jednak z namierzeniem był problem. Było za to pole campingowe przy hotelu spichlerz. Ceny ten tego trochę warszawskie, ale na 1 noc wzięliśmy kawałek trawki pod namiot :P Przynajmniej był prysznic ;) Po rozłożeniu namiotu i odświeżeniu, udaliśmy się na rynek i pizze ;)

Latające ptactwo w Bałtowie ;)

Prom w Solcu n. Wisłą:

Pole campingowe w Kazimierzu:
Wtorek, 1 maja 2012

Majówka 2012 - 2 dzień

Trasa: Wojciechów - Mieczyn - Ruda Zajączkowska - las - Bolmin - Chęciny - Sitkówka - Bilcza - Suków - Daleszyce - Górno - Bieliny - Huta Nowa - Św. Krzyż - Nowa Słupia

Pobudka o 7. Wyruszyliśmy po 8. Mieliśmy jechać na skróty przez okoliczne wsie aż do Chęcin. Jednak w pewnym momencie wieś się skończyła i zastał nas las ;) oczywiście na mapie była droga :P Spotkaliśmy na skraju lasu Panie zbierające chrust, które przekonały nas, że dojedziemy do wsi Bolmin. Po krótkim błądzeniu i kierowaniu się na wschód udało się ;) Później już tylko kierunek Chęciny i zamek. Przed zamkiem odpoczynek, jedzenie. Kolega został na dole, a ja udałem się pod ruiny. Nic nadzwyczajnego, ale zaliczone ;) Potem udaliśmy się w kierunku Św. Krzyża.

W okolicach Kielc skręciliśmy na Suków, jednak znów mapa spłatała figla i wylądowaliśmy parę km niże we wsi Bilcza. Tam pod sklepem przerwa na uzupełnienie płynów (upał był masakryczny) i w dalszą drogę. Przed Św. Krzyżem w okolicach Huty Nowej, popas i wjazd na Św. Krzyż, który dał trochę popalić ;)

Na górze foty, odpoczynek i ze względu już na późną porę zdecydowaliśmy się zejść pieszym szlakiem do Nowej Słupi. Trochę wytrzepało na kamyczkach ale udało się ;) Na nocleg padło schronisko młodzieżowe przy samym wejściu na Św. Krzyż od strony Słupi.